Search This Blog

Monday, October 15, 2012

dear future .

hello peps , hye world assalamualaikum .
jalan-jalan dekat blog then singgah dekat blog membe baca entry nie ..
ok serious tertarik dan cuba meniru entry dia .
haha sebab lately nie badan xberapa sihat then 
for sure lah idea nak datang tu kurang kan . 

ok dalam blog apis tertulis menyatakan ciri-ciri future wife dia . 
hello aq pon ade ciri-ciri yang aq nak tau .
haha ..
ok lets begins ..




PARAS RUPA . ok bagi saya paras rupa sgtlah tidak dititkberatkan . sebab well kita akan kawen dengan wife kita kalau boleh seumur hidup . ohh memg xlah kan nak bercerai berai . so kalau kita memilih isteri berdasarkan paras rupa . nanti lepas dia beranak badan naik xkan nak ceraikan pulak . biarlah sedap mata memandang dan ada manis di wajahnya . lagipun susah kalau dapat isteri yang terlalu cantik . ada potensi rumah tangga akan porak peranda kalau si isteri jenis menggunakan kecantikannya di jalan yang salah .. asal kan comel dan xcacat  dah cukup tok pandang hari-hari sebelum tido .

HARTA . ok please if i can , saya xnak isteri yang mempunyai latae belakang anak datuk ke , tan sri ke or anak menteri . cukup lah sekadar ayahnya bukan seorang penagih dadah atau kaki mabuk . sebab dah kalau bapak kaki mabuk/penagih kompem dia pow duit anak dia kan . and anak dia tue sape ? bakal bini aq kan . so ekonomi saya akan terjejas . haha .. 

AURAT . ok like seriously kalau boleh nak sangat isteri yang pandai menjaga aurat . yaahh lumrah lelaki kalau nampak awek jalan bontot tonggek tunjuk lurah sana sini mesti terbeliak bijik mata . tapi setakat tue jelah . saya cuma berharap kalau-kalau boleh berharaplah nak isteri yang elok pakaiannya , tak menunjukkan rambutnya , dan tak menunjukkan bentuk badannya di khalayak ramai . bukan ape dosa sendri pon x terpikul lagi nak pikul isteri punya . haishh tolong lah .

PERANGAI . ok saya suke sgt perempuan yang tidak gedik . well terlalu gedik sangat lah rasa meluatnya . asalkan dia tahu menjaga hati saya , and hati ahli keluarga saya , dah cukup bagus lah tue . additional sikit kalau dia pandai menjaga harta benda saya . ohh heaven . 

CEMBURU . yaa saya mengaku saya memang seorang yang kuat cemburu . saya cemburu sekiranya bakal isteri saya berkawan rapat dengan bekas kekasih dia . lagi cemburu kalau si isteri tue berkawan dengan lelaki yang x sebulu dengan kita . and and paling cemburu lah kalau si isteri tue ade abg or adik angkat lelaki . haish rasa macam nak balik tong gas je kat isteri tue kan . so bakal isteri saya , nak kene baling dengan tong gas x ?

ANAK . ohh perempuan nie kalau cakap nak anak berape . mohh sembur 12 org . awak kene faham tau isteriku , saya memg nak beli kete besar-besar macam HUMER , tapi nanti sy cume nak bg awak pakai kancil je .. pastue kalau dobelas anak macamane nak sumbat anak-anak dalam kereta awak ? saya nak sepasang je . baru cool . macam style je kalau ada due kan . kalau awak nak ramai gak nanti saya belikan awak patung baby alive tue . haa 1 lori pon boleh .

KERJA . oh awak nak kerja ? boleh saya xkesah pon . tapi kalau awak kerja sapa nak masak ? sapa nak kemas rumah ? sapa nak jaga anak ? kalau awak rasa awak nak kerja jugak , bagi saya kawen dua then nanti madu awak bleh buat sume kerja tu . awak pergilah kerja . haa pergi pergi ! haha gurau jeh saya xkesah awak nak kerja tapi start saya dah mampu untuk sara awak , mak ayah saya , anak-anak kita dan segala hutang piutang tue . awak kerja dengan saya dekat rumah je k . nanti malam saya bg gaji .

MAKAN . ohh senang je part yang nie , jgn masak daging babi , jgn masak asam pedas and kerang kalau xnak kena cerai . saya tak memilih tau . tapi awak kena masak macam mak saya masak .

RAYA . ehh raya ? haa raya wajib balik rumah mak abah saya . saya nie anak bongsu . so wajib balik rumah mak abah saya . tak kesah la nak jadik ape . pagi raya saya akan berada di rumah kedua ibu bapa saya . awak xnak ikot xpe . tapi bwk anak-anak sekali . haha

so simple kan . 
tue la bakal isteri saya yang saya sayang .
and kalau nak tau saya still xda calon lagi ,
and kalau rasa nak tercalon , 
silalah jadikan diri anda seperti diatas . 
sekian . 

yang ikhlas : suamimu superman

No comments:

Post a Comment